Wednesday, August 10, 2011

Makan-Makan Di Tasik Pedu

Program ni sebenarnya melibatkan staf-staf Amanah Ikhtiar Malaysia (AIM) dan juga sahabat-sahabatnya (gelaran bagi ahli-ahli AIM) di sekitar kawasan Pedu. Program ni merupakan satu program untuk merapatkan silaturrahim antara staf AIM dan juga sahabat-sahabatnya. Secara kebetulan aku di jemput untuk memeriahkan majlis. So, sudah pasti aku tak akan menolak jemputan tersebut di sebabkan 2 perkara. Yang pertama, ni la peluang aku untuk melihat dan meneroka Tasik Pedu kerana sebelum ni aku hanya mendengar cerita-cerita orang pasal tasik tersebut. Kedua, program tersebut adalah program makan-makan, so x mungkin untuk aku tolak rezeki..ahahaha.. Dari awal lagi aku dah ready bawa kamera untuk snap interesting pictures untuk aku kongsi bersama-sama dengan anda semua. 


 Ni adalah pengkalan or tempat untuk menaiki bot meneroka Tasik Pedu   
                                          
Ni adalah salah satu bot yang kami naik hari tu

Pak Cik ni adalah pemilik bot yang kami naiki hari tu..Walaupun sudah tua tapi kudratnya lebih daripada orang muda

Sebahagian daripada staf AIM yang join program tersebut

Perjalanan bermula

Permandangan Tasik Pedu daripada atas bot

Dah sampai di satu pulau kecil di tengah Tasik Pedu..ni la tempat we all  masak dan makan-makan

Sebahagian lagi daripada staff AIM yang join program tersebut

Sebahagian daripada sahabat AIM dan juga anggota tentera yang menjaga  kawasan Tasik Pedu turut  memeriahkan  program

Barang-barang untuk dimasak

Permandangan di pulau kecil

Permandangan Tasik Pedu daripada pulau

Bakar Ikan

Lagi permandangan di pulau kecil

Berkerjasama membakar ikan dan memasak

Ni pulak projek ternakan ikan sangkar oleh MADA di tengah Tasik Pedu

Sebahagian anak ikan yang diternak di dalam sangkar

On the way ke tempat pengumpulan madu lebah

Permandangan dari atas bot di tengah Tasik Pedu..bukit ni lah yang memisahkan Malaysia  dengan Thailand

Permandangan dari atas bot..ni lah Pedu Lake Resort..tetapi resort ni telah ditutup 10 tahun yang lalu akibat kurang sambutan

Sampai di tempat pengumpulan madu lebah di salah satu pulau di tengah-tengah Tasik Pedu

Ni adalah pokok talang..di atas pokok ni lah madu di ambil

No comments:

Post a Comment