Friday, August 12, 2011

Aku dan Perfume


Aku sememangnya dari azali lagi suka pakai perfume. Ketika zaman sekolah dulu aku selalu 'ciluk' perfume abang aku. Yelah masa zaman sekolah dulu mana la mampu nak beli perfume. Duit yang ada pun hanya sekadar cukup untuk belanja membeli makanan time kat sekolah. Tetapi di sebabkan suka pada purfume tu tak boleh dikawal maka perfume abang aku selalu menjadi mangsa. Tambahan time tu abang aku memang miliki perfume  yang boleh dikatakan mahal la seperti Polo Sport, Dunhill, Calvin Klein dan sebagainya. So apa lagi memang habis la aku 'taram'. Mungkin daripada situ la aku mula mengenali jenama-jenama perfume yang mahal.


First perfume yang aku ada adalah daripada Avon. Itu pun kakak aku yang belikan. Tak mahal pun. Tapi cukuplah untuk aku ada perfume sendiri. Sementara first perfume yang aku beli dengan duit sendiri kalau tak silap aku adalah daripada jenama Romano. Itu pun murah ja. Tapi perfume tu memang cukup wangi. Kadang-kadang harga bukan menjadi ukuran tetapi kualiti itu adalah lebih penting. Perfume yang paling mahal aku miliki dan pakai adalah daripada brand Drakkar Noir. Itu pun ada orang yang hadiahkan. Kalau aku nak beli sendiri memang lambat la sikit.


Selepas itu, aku miliki beberapa perfume daripada beberapa jenis brand. Ada yang aku beli sendiri dan ada yang orang hadiahkan. Kebanyakan perfume yang aku miliki sememangnya mengandungi akohol. Bila tiba satu tahap aku mula fikir adakah boleh perfume yang mengandungi alkohol itu aku pakai dan bawa ke dalam solat. Sampai satu tahap aku tak akan memakai perfume kalau aku akan solat selepas itu. So aku rasa perlunya untuk aku cari maklumat tentang hukum memakai perfume yang mengandungi alkohol ni dalam solat. Nak tau apakah hukum memakai perfume yang mengandungi alkohol dalam solat?? Tunggulah entry yang berikutnya...........

p/s : aku dah mengantuk sebenarnya untuk menulis panjang-panjang.. =)

No comments:

Post a Comment