Monday, August 15, 2011

Kalau Saya Tension........

Ni adalah antara ayat yang kebanyakan orang akan cakap kalau berada dalam keadaan tension :


" kalau saya tension, saya akan makan coklat. "

" kalau saya tension, saya akan keluar bersiar-siar. "

" kalau saya tension, saya akan keluar dengan kawan-kawan. "

" kalau saya tension, saya akan pergi tengok wayang. "

" kalau saya tension, saya akan pergi karaoke. "

" kalau saya tension, saya akan jerit sekuat hati. "

" kalau saya tension, saya akan makan banyak-banyak. "

" kalau saya tension, saya akan dengar radio kuat-kuat. "

" kalau saya tension, saya akan menangis. "

" kalau saya tension, saya akan marah orang disekeliling saya. "

" kalau saya tension, saya akan bawak kereta laju-laju. "

" kalau saya tension, saya akan baling objek di sekeliling saya. "

" kalau saya tension, saya akan keluar shopping. "


Adakah semua perbuatan tersebut mampu menghilangkan tension kita sepenuhnya???

Apa kata kita ambil pendekatan lain yang lebih baik dengan mendirikan solat dan membaca Al-Quran. InsyaAllah jiwa dan perasaan kita akan menjadi lebih tenang kerana mendirikan solat dan membaca Al-Quran akan mendekatkan kita dengan Allah. Mintalah pertolongan daripada Allah kerana Allah Maha Mendengar dan Maha Pemurah.   

No comments:

Post a Comment